Ev Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 

ev-alirken-dikkat-edilmesi-gerekenler

Yeni bir ev satın alacaksınız ya da alacağınız ev güncel olarak inşaat halindeyse tapu devir işlemlerini gerçekleştirmeden önce mutlaka dikkat etmeniz gereken birkaç husus bulunmaktadır. Ev alımından önce yapmanız gereken araştırmanın konularını ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini açıkladık.

Ev alma isteği içerisindesiniz veya bir ev almak konusunda karar kıldınız. Fakat bu konuda şüpheleriniz bulunuyorsa; bu şüphelerinizin varlığı gayet doğal bir durum. Çünkü ev almak fazlasıyla maliyetli olduğu için konut kredinizi ödeyip ödeyemeyeceğinizi düşünebilirsiniz. Öncelikle ev almadan önce çok ciddi ve kapsamlı araştırma içerisine girmelisiniz, hatta bu konuda uzman olan kişilerden yardım almanız yararınıza olacaktır.

Öncelikli olarak önem vermeniz gereken ve dikkat etmeniz gereken nokta, Tapu Sicil Müdürlüğüne bağlı bulunan belediye ve yüklenici firmayla alakalı konulardır. Almak istediğiniz evin bağlı olduğu tapu dairesine gidip, ilgili konuta bağlı olan tapu kütüğünde kayıtlı olan bilgileri inceleme altına almalısınız. Bu incelemeyi yaparken dikkat etmeniz gerekenler şu şekilde;

1.Ev kimin adına kayıtlı?

2.Evin üzerinde irtifak hakkı bulunuyor mu?

3.Evin üzerinde ipotek var mı?

4.Evin üzerinde herhangi bir tedbir kararı var mı?

5.Almak istediğiniz bölüm tapuda kayıtlı mı?

6.Evin oturum alanı gibi pek çok konuya dikkat etmelisiniz.

Bu maddelere ek olarak satın almak istediğiniz evin bağlı olduğu belediyenin imar müdürlüğüne gidip almak istediğiniz konutun kayıtlarını inceleme altına almalısınız. Almak istediğiniz evin ruhsatı var mı? Yok mu? Konut projesinin belediye tarafından onaylı olup olmadığına, evin geçmiş zaman dilimine dair borcunun olup olmadığına ve evin en son emlak beyanname değerine, iskan belgesinin varlığına mutlak suretle bakılmalıdır.

Tapu Satışı Nasıl Yapılmaktadır?

Tapu devir işlemleri adına ALO 181 Çağrı Merkezinden veya internet sitesinden randevunuzu alarak kendiniz veya vekiliniz varsa vekâlet belgesiyle direkt olarak başvuru işlemi yapılır. Bu şekilde almış olduğunuz randevuda zaman kaybetmeyerek düzenli bir şekilde işlerinizi halledebilirsiniz.

Ön başvurunuz değerlendirme altına alınarak telefonunuza ödemeniz gereken harç miktarınız ve ödenecek bankanın bilgileri SMS olarak gelecektir. Tapu harcını alıcı ve satıcı ayrı ayrı binde 20 oranında ödemektedir. Tapu harcını yatırdıktan sonra istenmekte olan evraklar ile Tapu Dairesine gidilerek devir işlemi sona erer.

Tapu Harcı Hesaplama

Tapu harcınızı, tapuda beyan edilmiş olan satış bedelinin %4’ü olarak hesaplayabilirsiniz. Bu bedel 2013 yılından önceki dönemde %3,3 olarak hesaplanıyordu. Emlaktahaber.com tarafından hazırlanan örnek Tapu Harcı Hesaplama tablosunu sizlerle paylaşalım.

Örnek Tapu Harcı Hesaplaması

Gayrimenkul Satış Fiyatı Alıcının Ödeyeceği Harç Satıcının Ödeyeceği Harç Tapu Döner Sermaye Bedeli
100.000 TL 2.000 TL 2.000 TL 150 TL – 300 TL Arası
200.000 TL 4.000 TL 4.000 TL 150 TL – 300 TL Arası
300.000 TL 6.000 TL 6.000 TL 150 TL – 300 TL Arası

Emlak Vergisi Nereye Ödenir?

Emlak ve Çevre Temizlik Vergileri Ödemeleri, tapu fotokopisi, binalar için yapı kullanma izin fotokopisi, binanın bulunmuş olduğu adres, beyan sahibinin ikamet ve arsa iş yeri adresi, vergi numarası ve T.C. Kimlik numarasıyla bağlı olunan belediyeye ödenmektedir. Taşınmaz malların başka bir şehirde olması durumunda bütün ödemeler, tüm belediyelerden PTT havalesi veya belediyelerin banka hesap numaralarına emlak vergisi mükellef numarasının yazılması durumunda yapılmaktadır.

Beğendiyseniz paylaşın!Share on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on FacebookEmail this to someone

Yorumlar

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir