Tapuya Gittiğinizde Dikkat Etmeniz Gereken 7 Husus

tapu-islemleri

Konut kredisi kesin onay alan tüketici, banka ile tapu dairesinden randevu alır. Çoğu banka, bir görevlisini veya avukatını tüketiciyle beraber tapu dairesine yollar. Ancak öncesinde bankanın avukatları ilgili tapu dairesinden evin üzerinde başka bir ipotek/rehin kaydının olup olmadığını kontrol ederler. Eğer ipotek yoksa banka tüketiciyi sözleşmeyi imzalamak üzere banka şubesine çağırır. Sözleşmeler imzalanır. Peki tapu işlemleri sırasında mutlaka bulundurulması gereken belgeler nelerdir, nelere dikkat edilmeli?

Konut alan ve konut satan herkesi ilgilendiren tapu harcı, maliyetinizi doğru hesaplayarak zarar etmemeniz için yapmanız gereken en önemli hesaplamalardan biridir. Tapu harcınızı Hesapkurdu.com sitesinde yer alan “Tapu Harcı Hesaplama” tablosu ile anında hesaplayabilirsiniz.

1-      Randevu Almayı Unutmayın

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü online randevu sistemi ve tapu dairelerinden randevu alınabilmektedir. Randevunuzu alarak tapu işlemlerinizi tamamlamak için gerekli belgeleri hazırlamaya başlayabilirsiniz. Unutmadan; 2013 yılı itibariyle artık randevu alma işlemleri telefonla da yapılabilmektedir.

2-      Belediye Rayiç Bedeli Belgesi

Belediye rayiç belgesi gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden temin edilir. Belgeyi almak için alıcı veya satıcının beraber gitme zorunluluğu yoktur. Ancak birlikte gidilmesi ve işlemlerin hızlıca halledilmesi tavsiye edilir. Tapu fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye yapılan başvurunun ardından yetkili kişi gayrimenkulün bilgilerine ulaşır. Bilgilerin kontrolünden sonra belediye rayiç bedelini gösteren belge istek sahibine verilir. Bu belge alım-satımın yapılacağı gün tapuya verilmelidir.

Konutuzu satmak istediğiniz de vergi ödemesi yapıp yapmayacağınızı, www.hesapkurdu.com sitesinde yer alan “Gayrimenkul Değer Artış Kazancı Hesaplama” aracı ile anında hesaplayabilirsiniz.

3-      Nüfus Cüzdanı ve Fotoğraf

Alıcı ve satıcının her ikisinin de nüfus cüzdanlarının aslını ve fotokopisini yanında bulundurması gerekmektedir. Bunun dışında alıcıdan 1, satıcıdan 2 fotoğraf istenecektir.

4-      Vergi Borcu Yoktur Yazısı

Bu yazı gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden talep edilir. Geçmiş döneme ait borçların olup olmadığı bu belge sayesinde görülür. Var olan borçlar mutlaka ödenmelidir. Alıcı, alım-satım işlemi yapılmadan önce bu borçlara mutlaka bakmalıdır. Borçların kapatılması esnasında ev sahibi ile pazarlığa gidilebileceği unutulmamalıdır.

5-      Tapu Aslı veya Fotokopisi

Tapunun aslı, eğer aslı yoksa fotokopisi önceden hazırlanmalıdır. Ancak tapu olmadan da satıcının kimlik bilgileri ve gayrimenkulün adres bilgileri ile tapu bilgilerine ulaşılabileceği unutulmamalıdır.

6-      Vekaletname Verme Durumu

Alım satım işlemleri için Tapu Sicil Müdürlüklerine alıcı ve satıcı birlikte gitmelidir. Alıcı ya da satıcının gelmediği durumlarda vekaletname kullanılmalıdır. Alıcı ya da satıcı yerine yetkili kılınan kişiye önceden vekaletname verilmesi gerekmektedir.

7-      Deprem Sigortası

DASK yapılmadan tapu işlemleri yapılmaz. Bir gün öncesinde alıcı, satın alacağı gayrimenkulün deprem sigortasını yaptırmalıdır. DASK bir yıllık süre ile yaptırılır. Bir yıl sonunda istenirse yenilenebilir. (Zorunlu Deprem sigortası hakkında detaylı bilgiye “DASK” sayfasından ulaşabilirsiniz.)

Kredi ile ev alma süreci zaten finansal açıdan oldukça karmaşık bir durumken bir de bürokratik işlemlerle ilgilenmeniz gerekince kaçırdığınız pek çok nokta olacaktır. Tapuda yapılan hatalar ve tapuya giderken eksik götürülen belgelerle ev alma süreciniz içinden çıkılamayacak hale gelmesini istemiyorsanız uzman bir danışmandan yardım almayı düşünebilirsiniz.

Beğendiyseniz paylaşın!Share on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on FacebookEmail this to someone

Yorumlar

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir